Forum Komunitas Online Gunungkidul
 
IndeksJual BeliPortal FKOGKFAQPencarianPendaftaranAnggotaLogin


Share | 
 

 SAMBATAN = gotong royong

Go down 
PengirimMessage
sacho_eka
Pengawas
avatar

Lokasi : tangerang- banten
Reputation : 36
Join date : 03.11.08

PostSubyek: SAMBATAN = gotong royong   Tue Oct 13, 2009 3:27 am

terbersit dalam fikiran saya untuk menulis artikel tentang budaya sambatan= saling bergotong royong

sebuah konsep kekeluargaan yang luar biasa yang di waris kan oleh leluhur yang seharusny terus di lestarikan...

sebuah nilai yang mengajarkan kita untuk mau bersosial (mau membantu) orang lain...

meskipun tidak di bayar.. orang2 yang sambatan tetap ikhlas membantu orang lain, yang membutuhkan, seperti membanugun rumah, renofasi dan lains ebagainya...

sebuah nilai yang mengajarkan untuk tetap hidup rukun dan saling membantu
sebuah nilai yang mengajarkan untuk ikhlas membantu orang lain tanpa pamrih...

monggo ada komentar??
Kembali Ke Atas Go down
http://kiossticker.com
kandar
Presidium
avatar

Lokasi : jakarta asli Kemiri, Tanjung sari
Reputation : 25
Join date : 23.08.08

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Tue Oct 13, 2009 8:26 am

Sambatan sing paling kentara, kalo pas tetangga lagi bikin rumah atau renovasi rumah.
Di tempatku tanpa di suruh atau diminta pun maka dg ikhlas akan berdatangan membantu dengan sendirinya. Bahkan terbesit rasa bersalah atau menyesal jika tidak bisa datang membantu karena ada suatu acara.
Kini bahkan ibu2pun biasanya ikut membantu meski hanya sekedar menyumbang beberapa kilo beras,atau bahan pokok lainnya.

Mudah2an budaya ini takkan luntur meski budaya barat (materi) telah melanda kita.

Amien.

_________________
urip mung mampir ngombe lan mung wang sinawang.

Menjadi tua pelan tapi pasti, namun menjadi dewasa belum tentu.

http://syifauwongmantren.multiply.com => nembe sinau
Kembali Ke Atas Go down
http://syifauwongmantren.multiply.com
prasetyo
Camat
avatar

Lokasi : Ngadipiro-Rejosari-Semin-Jakarta
Reputation : 4
Join date : 22.03.08

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Tue Oct 13, 2009 11:06 am

Dikampungku yang dulu menjunjung tinggi nilai Sambatan/gotongroyong kini mulai pudar, ini informasi yang saya dapatkan kemarin sewaktu mudik lebaran, kenapa?,.... katanya sekarang bila salah satu warga membangun rumah memakai tukang dan pembantu tukang/kenek yang JELAS DIBAYAR/DIUPAH, sehingga membuat tetangga yang lain yang merasa tidak diundang serba salah, jangan2 nanti kalau datang membantu dikira minta upah/bayar, begitu juga pekerjaan nyangkul, menanam padi/jagung/kedelai sampai dengan penen saat ini juga ngopahi (membayar tenaga orang lain),....

Padahal dulu sewaktu kami masih sekolah (belum merantau) kegiatan Sambatan/gotongroyong sering kira jumpai dan tentunya sangat meringankan beban warga karena saling bergantian membantu tanpa harus membayar tenaga,... apakah saat ini kegiatan semacam itu masih bisa terwujud, kayaknya ,..... Sad

Bagaimana ditempat/kampung kawan2 FKOGK, apakah kegiatan sambatan masih berjalan???
Kembali Ke Atas Go down
Asmaraningtyas
Camat
avatar

Lokasi : Karangmojo
Reputation : 39
Join date : 08.01.09

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Tue Oct 13, 2009 11:18 am

ke arifan lokal itu wis kalah dilindas roda kapitalisme hedonisme dan konsumerisme yg mengutamakan adanya uang dibanding kepuasan sosial.....
Kembali Ke Atas Go down
kandar
Presidium
avatar

Lokasi : jakarta asli Kemiri, Tanjung sari
Reputation : 25
Join date : 23.08.08

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Tue Oct 13, 2009 11:32 am

prasetyo wrote:
Dikampungku yang dulu menjunjung tinggi nilai Sambatan/gotongroyong kini mulai pudar, ini informasi yang saya dapatkan kemarin sewaktu mudik lebaran, kenapa?,.... katanya sekarang bila salah satu warga membangun rumah memakai tukang dan pembantu tukang/kenek yang JELAS DIBAYAR/DIUPAH, sehingga membuat tetangga yang lain yang merasa tidak diundang serba salah, jangan2 nanti kalau datang membantu dikira minta upah/bayar, begitu juga pekerjaan nyangkul, menanam padi/jagung/kedelai sampai dengan penen saat ini juga ngopahi (membayar tenaga orang lain),....

Padahal dulu sewaktu kami masih sekolah (belum merantau) kegiatan Sambatan/gotongroyong sering kira jumpai dan tentunya sangat meringankan beban warga karena saling bergantian membantu tanpa harus membayar tenaga,... apakah saat ini kegiatan semacam itu masih bisa terwujud, kayaknya ,..... Sad

Bagaimana ditempat/kampung kawan2 FKOGK, apakah kegiatan sambatan masih berjalan???

nek nggonku renovasi rumah/ngedeke omah.. biasane hari pertama sing jenenge Gotong royong..
nek wis nambah hari emang biasane wis ono koyo nduwur iki. dadi yo hari pertama mak grubyuk..
nek wis nambah dino yo tunggu jawilan...nek macul biasane gotong royong bebarengan trus gantian(kelompok).. sing ora teko mbayar kas...

_________________
urip mung mampir ngombe lan mung wang sinawang.

Menjadi tua pelan tapi pasti, namun menjadi dewasa belum tentu.

http://syifauwongmantren.multiply.com => nembe sinau
Kembali Ke Atas Go down
http://syifauwongmantren.multiply.com
RADEN MAS YOYO
Koordinator
avatar

Lokasi : jakarta timur
Reputation : 7
Join date : 07.05.08

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Tue Oct 13, 2009 1:05 pm

YO DHOOOOO GOLEK AMAL SIK IKLASSSSSSS
Kembali Ke Atas Go down
http://Kios-pulsa.com/?=yosicell
sacho_eka
Pengawas
avatar

Lokasi : tangerang- banten
Reputation : 36
Join date : 03.11.08

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Tue Oct 13, 2009 1:19 pm

kandar wrote:
Sambatan sing paling kentara, kalo pas tetangga lagi bikin rumah atau renovasi rumah.
Di tempatku tanpa di suruh atau diminta pun maka dg ikhlas akan berdatangan membantu dengan sendirinya. Bahkan terbesit rasa bersalah atau menyesal jika tidak bisa datang membantu karena ada suatu acara.
Kini bahkan ibu2pun biasanya ikut membantu meski hanya sekedar menyumbang beberapa kilo beras,atau bahan pokok lainnya.

Mudah2an budaya ini takkan luntur meski budaya barat (materi) telah melanda kita.

Amien.

wah...syukur kang nek isih podho nguri2 budoyo sing apik iki...
ono pari basan wong jowo ojo lali jawane...
Kembali Ke Atas Go down
http://kiossticker.com
otom sutomo
Lurah
avatar

Lokasi : Cinere Depok asli Rejosari Semin GK
Reputation : 0
Join date : 31.12.08

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Tue Oct 13, 2009 6:32 pm

Jaman sdh berubah sekarang uang adalah yg pegang peranan.
Memang uang bukan segala-galanya tapi segalanya dengan uang (demikian situasi saat ini)

Pengaruh urban....mungkin salah satu yg turut andil memudarnya rasa gotong-royong
misalnya...tukang batu/kayu yg pernah bekerja di kota2 besar yg sdh terbiasa di bayar dgn uang
kebiasaan dibayar mahal saat di kota itulah rupanya yg diterapkan sama saat hidup di desa
merasa punya keahlian yg hrs dihargai sehingga rasa sosialnya terkikis yg ada hanyalah komersial.
Kembali Ke Atas Go down
http://otomsutomo.blogspot.com
rifaianchor
KorLap
avatar

Lokasi : samarinda
Reputation : 2
Join date : 15.09.09

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Wed Nov 04, 2009 9:49 pm


nek sambatan kerja bakti neng gonku kemorosari piyaman seh apek
Kembali Ke Atas Go down
kandar
Presidium
avatar

Lokasi : jakarta asli Kemiri, Tanjung sari
Reputation : 25
Join date : 23.08.08

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Thu Nov 05, 2009 10:02 am

nek iki jenenge grebuhan kang...(nggo keperluan umum)

_________________
urip mung mampir ngombe lan mung wang sinawang.

Menjadi tua pelan tapi pasti, namun menjadi dewasa belum tentu.

http://syifauwongmantren.multiply.com => nembe sinau
Kembali Ke Atas Go down
http://syifauwongmantren.multiply.com
Asmaraningtyas
Camat
avatar

Lokasi : Karangmojo
Reputation : 39
Join date : 08.01.09

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Thu Nov 05, 2009 11:14 am

bener...nek kerja bakti nggo keperluan umum iku isih wajar tetep ana...mergane nek ragelem kerja bakti...wong kudu gelem urunan dhuwit nggo mbayar wong...dadi wong gelem kerja baktoi merga wegah kelangan dhuwit dudu merga isih duwe rasa tulung tinulung....
sing dha gelem kerja bakti kuwi rung karuan gelem nek dijak sambatan.....
Kembali Ke Atas Go down
siwid
Donatur
avatar

Lokasi : nomaden
Reputation : 21
Join date : 04.04.08

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Thu Nov 05, 2009 7:18 pm

ning daerahku saiki wonge wis ra koyo mbiyen. nek pas usum panen biasa sambatan, guyup rukun. tapi, makanan sing dhidangke kudu wah (yo nggo endog yo ayam). ra cukup jangan lombok ro tempe / tahu bacem + karak. (padahal nek tak delok pengahasilane yo podo wae. ra nambah). do sumugih. nek ora melu ngono dadi omongan. mulane pas panenan wingi Bapakku tak kon mbayar tenogo wae. daripada nyambatke malah entek akeh. (sambatan abis 1 jtan. mbayar tenogo 600rb). hemat 40% iso nggo golek winih meneh. rep dadi omongan yo ben. nek ono sing crigis tak tapok. ◘opo tumon◘

_________________
Syarat biar punya kawan memang sederhana. Modalnya, mau menerima kawanmu apa adanya. Itu saja!
Kembali Ke Atas Go down
kandar
Presidium
avatar

Lokasi : jakarta asli Kemiri, Tanjung sari
Reputation : 25
Join date : 23.08.08

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Fri Nov 06, 2009 8:27 am

siwid wrote:
ning daerahku saiki wonge wis ra koyo mbiyen. nek pas usum panen biasa sambatan, guyup rukun. tapi, makanan sing dhidangke kudu wah (yo nggo endog yo ayam). ra cukup jangan lombok ro tempe / tahu bacem + karak. (padahal nek tak delok pengahasilane yo podo wae. ra nambah). do sumugih. nek ora melu ngono dadi omongan. mulane pas panenan wingi Bapakku tak kon mbayar tenogo wae. daripada nyambatke malah entek akeh. (sambatan abis 1 jtan. mbayar tenogo 600rb). hemat 40% iso nggo golek winih meneh. rep dadi omongan yo ben. nek ono sing crigis tak tapok. ◘opo tumon◘

larang timen kang...sakjutaan kie yo akeh jee.. emang nyambat wong sak deso yo?
Perasaan wong saiki ki manganne ora akeh.. ora koyo jaman ndisik pumpung ono sego putih.
Nek nggonku paling gur di glindingke pithik.. pithik siji nek kambile okeh yo dadi sak tampah... he he he..

_________________
urip mung mampir ngombe lan mung wang sinawang.

Menjadi tua pelan tapi pasti, namun menjadi dewasa belum tentu.

http://syifauwongmantren.multiply.com => nembe sinau
Kembali Ke Atas Go down
http://syifauwongmantren.multiply.com
Asmaraningtyas
Camat
avatar

Lokasi : Karangmojo
Reputation : 39
Join date : 08.01.09

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Fri Nov 06, 2009 10:50 am

walah aku dadi kelingan pangan jeneg glinding aku wis uwe ra mangn glindhing...ki...
Kembali Ke Atas Go down
kandar
Presidium
avatar

Lokasi : jakarta asli Kemiri, Tanjung sari
Reputation : 25
Join date : 23.08.08

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Fri Nov 06, 2009 11:11 am

Asmaraningtyas wrote:
walah aku dadi kelingan pangan jeneg glinding aku wis uwe ra mangn glindhing...ki...

aku nek muleh mesti njaluk kon nggawekke kang..dadi menu wajib nek muleh..
Bojoku sing dudu wong Gk be yo seneng karo glinding.. he hehe



Sakjane sambatan iku rak yo kesadaran to dudu paksaan/ajakan/penjalukan tonggo?
dadi sing bener ki.. sing nduwe gawe njaluk tulung nyambat opo taonggo teparone moro ngewangi wong nduwe gawe tanpo di jaluki tulung?

_________________
urip mung mampir ngombe lan mung wang sinawang.

Menjadi tua pelan tapi pasti, namun menjadi dewasa belum tentu.

http://syifauwongmantren.multiply.com => nembe sinau
Kembali Ke Atas Go down
http://syifauwongmantren.multiply.com
rifaianchor
KorLap
avatar

Lokasi : samarinda
Reputation : 2
Join date : 15.09.09

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Fri Nov 06, 2009 11:21 am

sak madyo
Kembali Ke Atas Go down
adi_Krakalan_Beji
Warga
avatar

Lokasi : Cilegon, Banten, Indonesia
Reputation : 0
Join date : 14.09.09

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Tue Aug 23, 2011 5:21 am

sambatan neng desaku yo wis budoyo, bener iku, mung saiki yo wis rodo luntur, saiki jaman kapitalisme, dadi akeh kegiatan lan barang sing dikukur nganggo dhuwit (wektu, tenogo, budi), awit kesibukane wong saiki macem-macem profesi saenggone, arang kumpul lan ngatur wektune dadi angel, sambatan koyo mbiyen wis arang dilakoni,
Saiki sambatane wis ngalih dadi sumbangan arto yen hajatan
Akeh sing ngroso yen ora umum tonggo ora kepenak....
Kembali Ke Atas Go down
gimbik
Pengawas
avatar

Lokasi : Nori One
Reputation : 6
Join date : 04.03.08

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Tue Aug 23, 2011 10:22 am

adi_Krakalan_Beji wrote:
sambatan neng desaku yo wis budoyo, bener iku, mung saiki yo wis rodo luntur, saiki jaman kapitalisme, dadi akeh kegiatan lan barang sing dikukur nganggo dhuwit (wektu, tenogo, budi), awit kesibukane wong saiki macem-macem profesi saenggone, arang kumpul lan ngatur wektune dadi angel, sambatan koyo mbiyen wis arang dilakoni,
Saiki sambatane wis ngalih dadi sumbangan arto yen hajatan
Akeh sing ngroso yen ora umum tonggo ora kepenak....


top markotop
leres mas, lha wong riyin kaliyan jaman sakniki pun benten kok, dadose nggeh mekaten wau, nopo malih ken sambatan, lha wong kumpul2 men arang, malah kerene ten mriko do telpun2an, chatting2an, jarang do kempal, conto kemawon rapat pembangunan jalan RT, padahal niku ngge umum, nopo malih sambatan (rewang) mekaten. matur suwun

_________________
I know the Lord will make a way for me
Mampir Dunk==> Bola
Disini Juga ==> Site
OK Zone ===> Blog
Dengerin Lagunya ===>> my world
Kembali Ke Atas Go down
http://profiles.friendster.com/imbik
sacho_eka
Pengawas
avatar

Lokasi : tangerang- banten
Reputation : 36
Join date : 03.11.08

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Sun May 26, 2013 11:30 am

Asmaraningtyas wrote:
bener...nek kerja bakti nggo keperluan umum iku isih wajar tetep ana...mergane nek ragelem kerja bakti...wong kudu gelem urunan dhuwit nggo mbayar wong...dadi wong gelem kerja baktoi merga wegah kelangan dhuwit dudu merga isih duwe rasa tulung tinulung....
sing dha gelem kerja bakti kuwi rung karuan gelem nek dijak sambatan.....

ada kemungkinan mbah...
Kembali Ke Atas Go down
http://kiossticker.com
Asmaraningtyas
Camat
avatar

Lokasi : Karangmojo
Reputation : 39
Join date : 08.01.09

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Sun May 26, 2013 11:45 am

wiiih juragane woosari.com wis muncul meneh...
Kembali Ke Atas Go down
penaltev
KorLap
avatar

Lokasi : Indonesia
Reputation : 3
Join date : 08.05.12

PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   Mon Sep 30, 2013 5:20 pm

Muncul kita sambut dengan ceria bro....
Kembali Ke Atas Go down
http://www.fxopen.com
Sponsored content




PostSubyek: Re: SAMBATAN = gotong royong   

Kembali Ke Atas Go down
 
SAMBATAN = gotong royong
Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
FKOGK :: ALL ABOUT GUNUNGKIDUL :: Norma - Norma Daerah-
Navigasi: